Sunday, October 16, 2011

Myvi Elegance Vs Modenas Passion 125

Entah kenapa sekarang ni aku asek terbayang ada scooter or kereta sendiri... Orang kata sesuatu hasil yang kita nak dapat, bermula dengan berangan, kan. So tak salah kalau aku berangan dulu sbb aku mmg tengah berusaha nak dapatkan n memasang impian dan cita-cita (ayat novel) utk miliki antara dua trnsport ni, Myvi elegance (purple) or Modenas passion 125 sports (silver) ni. Hentah la sampai bila dapat berangan je ni, haha. Terfikir sem depan, aku mungkin duduk kat rumah je selama 6 bulan, while duit ptptn still masuk rm2,500. Setakat ni memang tak ada planning nk buat apa2 lagi dengan duit tu selain simpan utk sambung belajar kot. Kalau dapat tempat praktikal yang aku tengah apply ni, mungkin dapat elaun utk 3 bulan (tak tao lg berapa). Then after praktikal, boleh terus kerja sekejap sementara tunggu result apply fr further study. So kalau dapat scooter sebijik pun jadilah, bajet dlm rm 4k++, kalau kereta tu tunggu kerja lah gamaknya sbb harga kereta pun dah 10x ganda sebijik scooter, dlm rm40k++.





Passion 125 sports: Rm 4,302
(red, silver, blue, green)






Myvi: Rm 43,900
Myvi Elegance: Rm 53,900 


Ish............nakk sesangat ni. Tapi mesti abah tak bagi punya~ Kena pujuk abah dulu la kalau nk beli, sbb bukan macam beli moto mainan tu, lepas byar boleh jadi hak milik sepenuhnya. Ni kena bayo bulan2 lak~ Bajet dalam rm 150 (24 bln) with 4.5% interest. Mandai2 je aku kira ni.


# semoga dimurahkan rezeki. Amin amin...

2 comments:

SyUe SaUfi said...

waaaaa~ da berangan da die..hehe
hope sume nye mnjadi impian anda. insyALLAH..amin :)

eh..syue da tgk n naek myvi elegance, best mcm harga die jugak ..eheee:D tp myvi ok lagi..mnyak save pe..maintanance pn xtinggi sgt..xmcm kete len..

ZJ said...

berangan je ni...hehe..sccoter pn jgn hrap le nk dpt kot~~

yeke..wah best....tu la,klau myvi bese pn oke dh...syukur sgtsgt da..hehe