Thursday, June 9, 2011

Kerja oh kerja mana kau ye~

Hye.Hye.
Sepanjang cuti sem 2 bulan ni mcm2 kerja aku berangan nk buat
Nak bape byk keje aku apply,selama 2 minggu aku cari
sume kedai aku hentam
mula2 mak suh keje kat Lin's Bakery milik jiran terdekat aku
Tp dsebabkan dh lambat,dia pun dh amek pkerja laen
Then tawaran kerja kt Tutty Fruity Bangi oleh my sis
Tp 4 hari lambat g interview sbb tggu my sis,
at last xdpt jgk.
Katanya,ade lebih kurang 10 org lg tgh tggu kerja ni,
What the Fish!!
Byk gila.huh.
Lagipun setakat keje sekejap2 cam aku nii mmg xnak la kot.
Next, aku & Wan apply kt Farmasi, ada kerja kosong tp dia kata tempat tu nk bertuka ke negeri laen plak dh? Sanggup ke? Ceyh.Harem jadah la.
Jalan2 lg~habis sume kedai satu persatu kitorang redah.
Penat dowh~
Keje ape pun aku tak kesah dh skrg ni~haha
Lpas tu ade kerja kosong kt butik baju, tp bukan kat area situ..
Kena gi tempat laen.
Pulak?adehh.
Tak de transport,so xleh,reject2~
Econsave Bangi pun ada apply tp dia xnk pkai pekerja skejap2 la~
alaa silap aku jujur cakap nk kerja sampai abes cuti sem~ciss
Aaa lepas tu, ktorang try mnx kt Stall Ice blended yg baru beroperasi hari tu jgk,
mula2 dia cam nk bg kerja ni kt ktorang..
Siap borak ramah2,
sembang2 keja kena buat,gaji n so on.
Rm700 dr 8.30pg-2ptg@2ptg-10mlm.
Keje by shift.
Tp rezeki ktorang bkn kt cni jgk, 
Xphm aku~adehh.
Pastu kt 7e pn mintak,
kedai acessories wanita,
Kedai kasut,
Medical asst kt Klinik,
Pastu siap ada org tarik ktorang keje bisnes2 kt tepi jln tu..
Ape eh nama die?
  Ala mcm vcd blaja bhsa inggeris n bla3.
Dia cakap smggu leh dpt pndapatan Rm2oo++
Kalau dpt customer,berganda la smpai hujung bulan.
And sebulan leh dpt bpe ribu tah.
Yg penting kena pndai tarik customer,
Kena pndai cakap!
Wan awal2 da reject.haha.
Keje ni ktorang kena travel.
Duhh--aku nk keje kjap je.Yg simple2 pun jadilah.
Ni tibe2 bisnes vcd bhsa inggeris plak~aiyoyo..+_+
Pastu kehulu kehilir,dpt call sana sini,interview sana interview sini
Tgk2 da masuk Jun, ini bmakna da tinggal sbulan lagi cuti aku~OMG
Tiba2 mak cakap xyah keje lah,mggu depan nk blek kmpung.
Abah pun ckp, xyah keje la...
duk umah je ajar adik2 nk PMR n SPM tahun ni.
Nnt abah bg upah tusyen kn diorang~
Hari tu dah ajar dah dak2 ni Math n Sains~
Ingt sng ke?
Da la nk suh blaja pn ssah~Huh.
Penuh kesabaran jek nk mngajar pun.
Tapi sempat la aku n my sis ajar adik2 aku ni math n sains sblum exam ptengahan tahun aritu~
....


Maka aku tension xdpt kerja
So drp aku dduk kt umah cm ular sAwa
baek buat bnda yg mndatangkan hasil.
Heee
So aku strt bsnes blek,
bsnes yg dh 4thn aku tgglkan ni~




::Batang buruk~ 
(eh xla,ni popia sbnrnya-tp rasa die cm btg buruk ;)::
-resepi yg ni aku amek dr Nor Syila, bkn resepi ceq ye..hehe.

 
::Kek Batik::



::Kek Marble Pelangi::

Buat masa ni, ini je yg aku buat.
Sekarang aku kt kampung..
So balik ni maybe aku akan tambah resepi laen.
Btw,mungkin aku ditakdirkan utk dduk kat rumah je la cuti sem ni
Kerja sendiri, so xde sape nak marah kn kalau time kerja boleh on9 selaluu~
masuk kerja pukul berapa pun xkesah
makan tanggung, transport xdiperlukan
duet pun xkeluar~hehe.
So setakat ni ade la untuns sket2, modal pon xbyk~
:)


Tu je, K lah Bebai.
Assalamualaikum.

No comments: