Friday, September 2, 2011

Days before Raya! :)

Rabu 24/07-sebelum balik cuti beraya masing2 da excited terlebih kat dalam kelas. Tak cukup countdown hari bermula sebulan lepas, hari ni countdown jam pulak utk naik bas. Dalam kelas tadi bersambung2 masing2 dengan ringtone raya time lecturer tgh mengjar. Paling tak tahan, lecturer sbjek fat n oil ktorang pun sibuk suruh transfer lagu2 raya, nak amek mood raya katanya. Habis ringtone n bunyi msg disapu lagu raya.haha.

Hari ni ada gak lecturer mengamuk sbb ponteng kelas dia, gara2 ada 2 org student ni nak balik awal. Fuhh...dasat gilerr time dia marah kali ni. Mmg marah gila2 ow. Nasib aku tak ponteng klas sem ni...hee. Dah taubat beb. Tak macam cuti raya tahun lepas, siap pergi ganti masuk kelas lain awal2, gara2 nak balik raya awal. Tak kesah da, siap jumpa lecturer lagi bgtao tak dapat dtg klas sbb tiket da beli.huhu. So ponteng jgk lerr 2 klas time ni. Aku n geng2 aku mmg suka buat kerja camni, tak kesah dah even budak2 kelas yg dah beli tket lambat sume tak puashati ngn ktorang sbb ganti kelas awal2 msuk kelas lain n dpt balik awal. Siapp bergaduh bermasam muka,haha sampai camtu sekali kan dorg tak puas hati? heh. Tapi sem ni ktorang dah taubat dah tak ponteng kelas dah (kot)...dah sem last dah, attendance biar kasi penuh la cantik sket...hihi.
Sampai lecturer2 dah kenal sangat ni muka2 nak balik rumah awal. Xpe,ktorang tak buat jahat pun...kan...heee :P

Khamis 25/07- Shopping2 raya di Jalan Tar n Sogo. Ferghhh berduyun orang. Penat gilaa berjalan..........sambil tunggu membe pilih kasut pun aku bole nak tertido. Ouh nasihat utk lelaki, jgn ikot pompan pergi shopping! hihi. Kesian aku tengok suami2, boifren2, abang2,adik2 laki yg menunggu kat tepi kerusi or tangga semata2 sebab pompan gila bila tgk SALE,so kenalah tunggu berejam gamaknyaaa~hehe.

Jumaat 26/07- Merasa jugak masakan mak sedap2 sejak dah sampai rumah ni.hee.. Bahagia tak terkiraa..:D

Sabtu 27/07- Hari ni sepatutnya planning nak keluar jenjalan ngn membe2 bangi, tapi sebab masing2 nak keluar ngan family, so cancel. Then sbb bosan duk kat umah, terpikir ada iftar ngan dak2 5d 08 hari ni. So dr tak wat pape kat rumah, baek berbuka kt luar hari ni...bole jgk jumpa membe2 lama. Hehe. Aku pergi ni pun sbb ada sorg classmate aku ni dok tanya2 pergi ke tak iftar, then at last dia yg siap dtg jemput depan rumah dgn Gen 2. Drebar pree aku ni!! hahah. So hari ni berbuka di D'Arab Cafe, Putrajaya. Kedai ni own by our classmate jgk, naeem ramlan..:)


So menu hari ni, opkos Nasi Arab........besarrr punyaaaa.....:D

Tiramisu Cake-rm 75~fuuu









9pm: Time to go home~ :)


 Malam tu lepas sampai rumah, ada membe2 taman 4/3 pulak nk buat makan2 kat jalan mati. Makan kek sempena burfday n wish aku yg kempunan sesangat nk cheesecake!hahah. Btw,alang2 ramai dak2 4/3 ni yg lahir bulan ogos, so kitorang sambut la sesama. so sweet~ hahaha. Mekaseh beb sebab belanja aku n tunaikan hajat aku ni!! hihihi. (gambar akan menyusul kemudian).

Btw, ni hari-hari sebelum raya. Lepas raya punya will be update soon. Setakat sini saja hari ni, daaa. Bebai! :D

No comments: