Saturday, January 1, 2011

01.01.2011

Bismilla hirrahma nirrahimm...

Wa sallallaahu ‘alaa sayyidinaa wa maulaanaa Muhammadiw wa ‘alaa ‘aalihi wa sahbihii wa sallam.
Allaahumma antal-abadiyyul-qadiimul-awwal, wa ‘alaa fadlikal-’azimi wa juudila-mu’awwali,wa hazaa ‘aamun jadidun qad aqbala nas’alukal ‘ismata fiihi minasy-syaitaani wa auliyaa’ihi wa junuudihi wal’auna ‘alaa haazihin-nafsil-ammaarati bis-suu’i wal-isytigaala bimaa yuqarribuni ilaika zulfa yaa zal-jalaali wal-ikraamin yaa arhamar-raahimiin, wa sallallaahu ‘alaa sayyidinaa wa maulaanaa Muhammadiw wa ‘alaa ‘aalihi wa ashaabihii wa sallam.

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Semoga Allah senantiasa melimpahkan rahmat dan keselamatan kepada junjungan kami Nabi Muhammad SAW, beserta keluarga dan sahabatnya.
Ya Allah Engkaulah Yang Abadi, Dahulu, lagi Awal. Dan hanya kepada anugerah-Mu yang Agung dan Kedermawanan-Mu tempat bergantung.
Dan ini tahun baru benar-benar telah datang. Kami memohon kepada-Mu perlindungan dalam tahun ini dari (godaan) setan, kekasih-kekasihnya dan bala tentaranya.
Dan kami memohon pertolongan untuk mengalahkan hawa nafsu amarah yang mengajak pada kejahatan,agar kami sibuk melakukan amal yang dapat mendekatkan diri kami kepada-Mu wahai Dzat yang memiliki Keagungan dan Kemuliaan.
Semoga Allah senantiasa melimpahkan rahmat dan keselamatan kepada junjungan
kami Nabi Muhammad SAW,beserta para keluarganya dan sahabatnya.

**Alhamdulillah tepat jam 12:00 mlm, tahun 2010 meninggalkan kita & masuklah tahun 2011. Semua orang sibuk memasang hajat & azam baru. Termasuklah aku.. Tp apa azamnya? ;) Semoga aku dpt perbaiki sedikit demi sedikit segala kelemahan diri . Lebih kuat menghadapi segala macam dugaan & lebih bijak mengawal perasaan. :) Selebihnya,biar lah hati yg takrifkan.

Tahun baru, semangat baru! Semoga lebih success this year. Maka cecahlah umurku 20tahun! (wlpn baru je 19thn 4bln..hehe). Goodbye nineteen, hello twenty.huhu :(
Alhamdulillah syukur.....diberi nikmat dan kesempatan menghidu deruan lembaran baru. 2011!
Semoga menjadi tahun yang bermakna buatku. Tahun yang mengembirakan dan berlalu segala dukacita & kesunyian.

Semoga dapat ku ubah segala kesilapan & kekurangan lalu. Menjadi yang terbaik dan bermakna. Temuilah aku dengan seseorang yang menggembirakan hati ini. Ajarkanlah aku sesuatu yang bermakna didalam hidup ini. Lupuskan lah segala kesunyian. Semoga aku tidak leka & alpa menjalani ibadahmu Ya Allah....semoga aku tidak lupakan mu walau dalam pelbagai keadaan sekalipun. Lembutkan hati ku Ya Allah, tuluskan hati ku mencintaimu Ya robb'. Redhakan aku di jalan mu. Jadikan aku insan yang berguna di masa kini dan akan datang. Biarlah aku dapat membuat bakti sebelum hayatku berakhir. Amin~ :)
 

No comments: