Friday, August 5, 2011

Salam Ramadhan dr ZJ (:

Assalamualaikum, salam ramadhan,salam berkah dan salam d bulan yg mulia...:)
Hari ni dah 5hb aug, bermkna dah hari kelima bg umat2 islam berpuasa...Alhamdulillah....
Dan Ziera Johari masih lg di Kuantan, sibuk dengan kelas yg penuh setiap hari, assgment yg semakin byk, lab report yang tak pernah habis, kuis dan test setiap minggu n final projek yg memeningkan kepala otak...

Sampaikan tarikh yg bermakna utk aku balik ke rumah, terpaksa aku cancel sbb xde masa nak balik rumah...hmm.
Preparation utk raya? Byk aku baca kat status, sume dah siap macam2, baju raya,kasut raya,shawl raya,kuih raya, kemain meriah......tp utk ziera johari, satu haper pun xbeli lg..
Entah kenapa tahun ni aku rasa raya dan puasa aku tak semeriah mana, cukup kalau aku besederhana....even bulan ni adlh bln kelahiran aku,aku ttap rasakan yg aku nak yg biasa2 je,xperlu meriah2,xperlu nk smbut sgt.....

Dari sebelum tiba awal ramdhan aku semacam rasa sayu, insaf, entah.mungkin sebab bila aku banyak dduk sorang2,aku byk terkenang bnda2 yg lepas,banyak pkir psl diri sdri yg byk dosa,psl masa dpn n mula timbul keinsafan yg dah lama tak aku rasakan.
Duduk di sejadah, berdoa dan mengaji, terkadang air mata tak tersengaja utk mengalir....aduh, mengenang umur aku yg semakin mningkat, aku mngenang mati, ya Allah.......aku rinduMu, semoga hati aku tetap kpdaMu dan tak pernah berpaling dari cintaMu.
Ya Allah, terkadang aku lalai, aku leka dgn hal duniawi. Semoga bkn diwaktu yg sukar shaja aku mengingatmu :'(

No comments: