Sunday, July 10, 2011

Happy Sunday~

Esok ada taklimat projek pukul 10pagi. Kelas pukul 8pg dh cancel awal2.
Sama macam setiap sem, bila kelas tak start lagi mula aku rasa bosan gila bila la nk start kelas.
Tp bila kelas dah start hari2 merungut banyak kerja.haha.manusia2~
Hari ni dh masuk hari kelima aku kat hostel,dan menjadikan malam kelima aku tidur sorang2 gara2 rumate xmasuk2 lagi~huhu.sadisss betull. So tahap bosan bertambah 2x ganda. Tp xpe, rumate xde, so free sket aku nak buat macam2.haha. Kat sini aku rasa tenang sket sbnrnye. Jarang ada org nk dtg bilik aku. So byk aku habiskan masa dgn tidur,online,mengarang n layan movie. Semalam aku layan Hikayat Merong Mahawangsa, hari ni lak cite 321 cinta. Aku dah bosan online fb. So sambil layan lagu, berangan2 kejap, boleh dapat ilham nak sambung mengarang buat cerita.hehe. Sbnrnya dah 2 hari tak turun ke kafe. Sbb mggu lepas aku dengan classmate yg separas ada 6 orang semuanya dah share2 duit utk beli barang2 dapur nak memasak sepanjang dduk kat sini. Terutamanya bila bulan puasa. Semalam lauk agak mewah sikit, tomyam, sayur kobis+karot grg, telur grg bwg, hotdog msak kicap,smbal ikn bilis grg kering(bwk dr umah) n teh O.  Harini simple je, sardin n telur bwg. Ok la tu, asalkan mengenyangkan perut. Duit pun dpt jimat kat situ.hehe. Next time mungkin macam2 lagi resepi yg pelik2 keluar,haha. Asal boleh masak, sesimple boleh, sume nak masak.hehe. Sbnrnye takboleh pun masak kat hostel, tapi kitorang selamba je la masak. Nak survive hidup katakan~kih2. Dr sem lepas lagi aku beli rice cooker ni,yg murah2 je asal boleh guna..kecik pun kecik..nak bajet duit punya pasal. Sem lepas kalau ada masa, hujung2 minggu je la sempat masak. Sekarang ni dah ramai2 separas ni boleh la pas2 baton nak memasak. Tukar2 shift ikot kerajinan.haha. Bab grg telur guna rice cooker, serah kat ziera johari ek ;) Td membe aku cakap, dia nampak budak paras 1 bawak rice cooker besarr punyaa. Siap memasak dlm bilik tanpa cover lagsung, bukak pintu besar2. Fuh...selamba je..~
Aku buat masa ni still sorok2 lagi la, takut kang die buat spotcheck.haha.buat masa ni tak pernah lagi la kantoi bawak rice cooker,toaster,sume aku nk bwk. Membe aku cakap da macam dduk umah sewa daa~
Aku tak cuak kalau nak rampas pun, tapi tunggu la macam nak habis sem nanti ke, takde la rasa ralat sgt sebab da dapat pakai 2 sem.hehe. Dulu aku beli rice cooker sbb taktahan dgn makanan kat kafe yg tak sedap n mahal. Tp sem ni mungkin nak kena jimatkan duit n 1 lg sbb malas nak turun kafe yg jauh~haha.
~peace~

No comments: