Friday, July 22, 2011

Masih sendiri..

Apalah nasib aku...
Selalu je ditinggalkan,tak dihiraukan...
Macam tak wujud..
Macam tak penting langsung..
Guna aku bila perlu je...
Bila ada kepentingan baru jumpa aku...
Bila rasa tak perlu aku dilupakan..
Bila rasa aku tak penting ditinggalkan..
Hari ni aku tunggu diorang utk dua kali...
Aku yg beriya nmpaknya...
Aku dah bagitau awal2..
Aku dah tunggu lama kat situ...
Tapi bila aku msg, rupanya diorang tak tunggu aku pun...
Tak tanya aku pun, terus pergi...
Rasanya dah berapa lama aku bersabar
Dan iman aku masih kuat utk terus bersabar dan xpernah nk marah2...
Aku telefon byk kali tak berangkat..
Bila semua dah tinggalkan aku, baru sibuk2 nak call aku balik..
Mmg aku tutup hp...
Aku malas nk tambahkan sakit hati melayan org yg anggap aku tak wujud
Mungkin sbb aku tak pernah marah
Mungkin sebab aku tak pernah menengking
Mungkin sebab aku suka biarkan dan lupakan kesalahan tu
Tp bila benda ni dah banyak kali berlaku aku dah tak tahan..

Mungkin hidup aku mmg macam ni kot....
Sentiasa sunyi dan sebatang kara kat sini....
Aku rasa ni baru permulaan kat sini..
Aku dah hadap macam2 perangai orang..
Aku kena lebih kuat
Tak boleh lembik mcm ni lg!
Mungkin kat sini aku sendiri,dan aku kena biasakan diri..
Nnt aku dah pergi ke tempat lain,kat sana aku mungkin dah lali mcm ni
Hidup sendiri
tah kenapa aku rasa terlalu sunyi disini...

Tadi lepas balik kelas, aku berjalan sendiri,angin petang bertiup....
Sunyi dan tenang rasanya...
Hati aku sedikit terubat..
Aku mahu berlari...
Sekurangnya bila aku berlari,
kurang sedikit tekanan kt dlm ni.
Aku tgh tggu masa yg free utk main futsal
dan curi2 masa utk berjogging petang2.
Itu je dpt menenagkan jiwa aku skrg.

2 comments:

Shifaq said...

:(

Hmmm.. certain orang memang kita tak boleh nk duga apa yg diorang fikir. Kalau nk cakap narrow minded, nanti marah! Asyik nk hidup berpuak2 je susah la macam ni kan.

That's alrite.. "you dont have to wait for other people to make you happy" :) cari la kawan lain, no need bestfriend, your bestfriends are in bangi already..hahahaha :P Just look fr someone who you can really rely on, but be independent la,still :)

Nanti kita jumpa nanti, kita pegi lari2 and lompat2 k? heheh ;P

Ziera Johari said...

its oke...my life mmg camni...heh~