Monday, July 4, 2011

Sakit itu penghapus dosa :(

Assalamualaikum.
Alhamdulillah dipanjangkan umur lagi smpai hari ni :)
Cukup dua bulan lagi, genaplah 20 tahun aku bernyawa dimuka bumi Allah ni.
Alhamdulillah.

Hari ini dh masuk 4 hari aku dlm mood tak berapa nak sihat.
nasib dapat keluar dgn mmbe2 kamcing dlu.
balik petang tu, rest, malam tu terus sakit.
Mula2 sakit tekak teramat.
Lepas dinner, terus demam.
Malam tu toksah ckp la.
Kemain susah nak tido.
Kul 11 da masuk tido, tapi dekat 4-5 kali asek terjaga.
Pagi2 lagi aku da bangun...tp badan dh tak larat nak bangun.
lemah gila.
Selsema,demam,sakit tekak da makin teruk.
Aiyooo Ziera, WAKE UP!

Hari kedua family takde kat umah.
Mak dh pergi kenduri kazen, abah outstation.
Adik2 sekolah.
Then harapkan aku utk masak lunch bdk2 blk sekolah.
Time ni rasa ok sket, even x ok sepenuhnya.
Sempat jgk aku msak aym grg, dging msak kicap n dging grg berkari.
Boleh la makan sampai malam.
Lepas tu malam tu aku dh teruk balik.
Dgn batuk n sakit dada persis org tuaa woo~
kelmarin dh g klinik doc dh bg byk da ubt tmasuk la mnyak angin untuk sakit dada.
Tapi xde kesan.
Dh 3 malam aku xleh tidur lena.
bernafas pun xsesempurna org lain.
Mandi pun dah rasa lemas.
So sebelum balik ke kuantan 2 hari lg,
aku kena betul2 recover sakit ni.
Magrib td siap noise bleeding.
Panas dalam la tu.
Lepas isyak, g klinik lg.
Amek nabulizer.
ni jelah nyawa aku.
Rasa better sket, then doc kasi ubat lg maaa...
Adoi...penat dh telan ubt.
Td pn dh nk tmuntah2.haha.
Sbb mnum ubt air.lol.
So aku mgharapkan 2hari yg ada kt umah ni, cpt2 la smbuh.
rabu dh nk blek kuantan. naek bas sorg2 lak.
kalau lelah lg,mati lh nk angkt beg2 tu sume...adoiii.
so jgn mls mkn ubt, rest scukupnya..cpt sihat!
yesshh2 Ziera Johari, pls fully recover A.S.A.P!! :')
nyawaku :(

2 comments:

Shifaq said...

Kesian nya bestie saya..Sekarang dah okay? :( Baru baca post ni. Semoga cepat sihat!

Ziera Johari said...

x fully recover...tp better sket dr smlm...:)